Van Sevilla naar Portugal

10 september 2021 - Olhos de Água, Portugal

De zon had zich verstopt achter een grote zwarte wolk. Het was nog warm genoeg om lekker buiten te ontbijten. Daarna de koffer weer in de auto en naar het huis in Portugal. Het regende zelfs een beetje onderweg maar in Portugal scheen de zon al zagen we boven Albufeira nog steeds die zwarte lucht. Maar 24 graden, mooi weer om de auto leeg te halen en alles op te bergen. Ondertussen zijn we hier een week. Weinig beleefd, veel gelezen en geprutst ( foto komt) natuurlijk huishoudelijke boodschapjes gedaan en lekker gekookt. Die avond in Sevilla kreeg ik op mijn bord een onooglijk prutje. Op de kaart stond dat er allemaal groente in zat en ik dacht dat het iets sla-achtigs zou zijn dus, happen maar. Het was erg lekker en na het boodschappen doen heb ik het ook zelf gemaakt, natuurlijk wel een beetje anders maar ook lekker. Volgende week nog eens maar dan geen kip er in, maar garnalen. Nu de reden van onze luiheid. Ik heb een zere teen, die teen doet wel vaker zeer maar dat is dan een dag, hooguit twee en dan is het over. Die teen heeft een naam, ik noem hem Langejaap, want het is de teen naast mijn grote teen en een klein beetje langer. Langejaap heeft me dus min of meer de hele week gepest, niet rood, niet dik maar heel klierig. Nu is het helemaal weg! Raar, gisteravond liep ik al weer hoopvol door de tuin en vond dat we best wel even een hapje buiten de deur konden eten. Omdat ik niet zo van Portugese wijn houd maar een biertje, dat was een PUL…..bord grote garnalen, broodjes gebakken met knoflook, paar patatjes en een zalig toetje. ‘Thuis’ nog een stukje Jinek gezien en vandaag is Langejaap nog steeds rustig, heerlijk!