Sevilla

31 augustus 2021 - Sevilla, Spanje

1. Soms rij je op een weg en zou je bij elke bocht wel willen stoppen om een foto te maken. Vandaag was niet zo’n weg. 545 km met halverwege ongeveer één afslag. Wel mooie stukken maar eigenlijk heel plat en vlak. Om haf tien hebben we Madrid verlaten, geen musea, geen winkels, geen eet-tentje, na een klein hapje en nog een biertje naar de kamer waar Piet in de laatste puzzels van de Telegraaf dook en ik in bed, zo heerlijk! Het is al wel 20 jaar geleden dat we wel een dag voor Madrid hadden gepland, vooral omdat ik graag naar het Reina Sophia museum wilde om het beroemdste schilderij van Picasso van dichtbij te bekijken. Het was heel heet die dag maar in het museum was het goed toeven. Guernica stond niet meer achter glas en was grooooot. Ik kende het doek, een replica (veel kleiner natuurlijk) hing in het tekenlokaal van de middelbare school en Meneer Bakker wist er veel van te vertellen. Toen we buiten kwamen was het ons veel te heet om nog iets anders te gaan doen en zijn we in een taxi naar het hotel gegaan. We gaan nu naar beneden een pilsje pakken. Vanavond zet ik er wat foto’s bij, dat staat wel leuk ook al zijn ze niet zo bijzonder. Op foto 1 zie je links een bij-zo’n.

A301130E-F0C4-4F59-A5ED-D1212BEBBF30D494211C-9563-4CAA-9775-9E7416B56067793B245B-BE88-4A48-B6CF-BF904DA518F3

1. Peter Hoomans:
    31 augustus 2021